hemen bugünden iki örnek.. ben sadece yazacağım.. yorumları size bırakmakla ne kadar akıllılık ediyorum o da tartışılır.. ama neyse.. bir kere daha inanıp güveneceğim sizlere.. bakalım kafalarda ne kadar çalışan yer var.. en yerinde tespitlere altın ikramiye vaa..
olay 1- sevimli anne daha en başından çocuğun kafasına ayrımcılığı sokuyor ki, bebecik ilerde zorluk çekmesin.. anne-kız diyaloğu:
- anne, greg neden daha tuhaf konuşuyor annesiyle.. bizimle neden öyle konuşmuyor..
- yunan o kızım.. sen düzgün konuşanlarla oyna.. daha kolay anlaşırsın..
pratik anne..
olay 2- istiklal’de bir yer var, reklam olmasın adını söylemiim.. hani ÅŸu istavrit’in arada (hade be reklam oldu) böyle uzak doÄŸu yemekleri, eriÅŸte falan (moda adıyla noodle) yapan bir sevimli yer.. meraktayım da aslında japon amcalar teyzeler yemek yapıyorlar pencere önünde.. süper biÅŸii.. neyse konu dağılmasın; pencere önünde yine çekik gözlü sevimli bir amca alevleri püfür püfür bir eriÅŸte çevirmekte havada; atıp tutup.. camın önünden geçen sevgili vatandaşım eleÅŸtiriyor: “a……a goduumun caponu..”
niye?.. daha önce sevgili valide hanımınızın herhangi bir japonla ahlaka mugayyır bir hareketi mi tecelli etmiÅŸtir.. ki bunun halk arasında daha farklı kelimelerle ifadesi de mevcuttur.. eÄŸer deÄŸilse bu kin nerden gelmektedir.. kore’ye gönderdiÄŸiniz dedeniz falan mı olmuÅŸtur zamanında.. o bile olsa yani.. capon sana bi koysa durumu deÄŸerlendirmen nasıl olurdu acaba..
aklıma geldi, sorayım dedim..
Sanırız ki böyle gerzek davranışlar sadece bizim ülkemizde olmaktadır. Sanırız ki böyle ayrımcılıklar sadece bize mahsustur ama değil, dünyanın her yerinde böyledir. Çünkü bu yapılan şey insanca, pek insancadır. Kendinden olmayanı sevmez, sevemez.
Bir insan
Mart 22nd, 2007
bizden olmayanı reddetmeyi insanca bulalım, sonra da bunu yarattığı nefret ve yabancılaşmayı değil mi.. o zaman insan olmanın ayrıcalığı nerden geliyor.. eğer yoksa böyle bir ayrıcalık bilincin verdiği, zaten hepten kaldıralım insan olmanın asırlardır yerleştirdiği kanunları kuralları, kim döverse o kazansın, yesin, içsin, çiftleşsin.. insan denen gerzek şey, bir daha düşün..
hako
Mart 22nd, 2007
ha bi de gördüğümü anlatırım ben.. yunanistanda bir yunan aynı ÅŸeyi yapsa aynı ÅŸekilde dert ederim.. zambiada bir zambialı yapsa içime dert olur.. insanı insan olduÄŸu için kabullenmek, bu kendinden olmayanı reddediÅŸleri haklı görmek, daha sonrasındaki faÅŸizan yaklaşımı da insanca görmeyi getirir beraberinde.. hümanistin, kendisi gibi olmayanlarca yaralandığı yerdir orası.. ki üzülürsün.. yok “eÄŸer doÄŸamız bu, hep yaÅŸanacak” diyorsan, o da senin gerzekliÄŸin.. bir insan diye imza atınca, fazlaca üzerine zaten alınmışsın..
hako
Mart 22nd, 2007
bir ÅŸey daha; ben birÅŸey sanmıyorum.. gördüğümü yazıyorum, yaÅŸadıklarımı yazıyorum.. nasıl dokunmuÅŸ ki gururuna gerzek olmak altına imza bile atmışsın; \”bir insan\”.. vay bee..
bu \”heryerde var\” özründen zaten ziyadesiyle ÅŸikayetçiyim.. ayrıca benim gibi düşünmediÄŸin yani farklı olduÄŸun için tutup yorumunu silseydim, yani gerzek bir insan olaydım, nereye kadar çıkardı sesin çok da merak ettim.. yok öyle bir hoÅŸgörü, kandırma kendini.. ben gerzek olmamaya çalışıyorum..
farklıyım diye bana söveceksen, ben de sana söversem iÅŸ büyür.. farklı olanı hor görmek, \”hep böyleydi\” diye mazur görülemez.. görürsen yanlış yaparsın.. \”görmüyorum\” dersen de acaip gülerim.. mazur görmeyi doÄŸru gören gururlu bir \”gerzek olmayan\”sın ya o açıdan..
hako
Mart 22nd, 2007
Bak gördün mü, sen de gayet insanca bir tepki veriyorsun, sinirleniyorsun, gerzek diyorsun. Halbuki ben yukarıdaki yorumu yazarken postta anlattığın “gerzekçe” davranışı mazur gördüğümü belirten bir cümle yazmamıştım.
Biz “üstün” insanlar nedense insanın doÄŸasında olan “faÅŸizm” gibi pek çok “ilkel” duyguyu “bilinç” denilen kavramla bastırmaya çalışıyor, “homo sapiens” olmakla “insan” olmak arasında mutlaka bir fark olması gerektiÄŸini düşünüyoruz, sonra da oturup hayvan belgeselleri izliyor, aslanlara hayran oluyoruz. En azından kendi adıma öyleyim.
Farkında mısın, bir çok postundan öfke ve sinir akıyor. Neden biraz sakinleşmeyi denemiyorsun.
İmza konusunda haklısın.Adım Ceren, Özer ve Selda’ya sorabilirsin kim olduÄŸumu.
Bir insan
Mart 23rd, 2007
birincisi; sinir yok.. gülerek yazdım ben bu yazıları.. \”bir insan\” ÅŸeklinde atılan imza gerzekliÄŸi aslında ne kadar da benimsediÄŸimiz ve bahsi geçen ilkel duygularla aslında ne kadar barışık olduÄŸumuzun da kanıtı.. öfke çoÄŸu zaman beni yarına taşıyan en önemli sürücülerden çünkü Ceren.. evet aynen de bahsettiÄŸimiz bir ilkelliÄŸin içersindeyiz aslında ve ayakta kalmanın kuralı karşı durmak.. durduk yere \”amına koduumun caponu\” diyen bir adama ne hissedebilirim ki.. ÅŸefkat mı, acıma mı.. \”yazık dur anlatayım onun cici bir capon olduÄŸunu da artık böyle ÅŸeyler yapmasın\” mı.. çok hayal kurar oluruz o zaman.. bunalmadıkça, kızmadıkça, insanı insan olarak kabullendikçe düzelmeyecek hiç birÅŸey.. ha emin ol ben kızdım diye de düzelmeyecek.. o zaman sen de Özer ve Selda\’ya sor aslında nefretimin ne kadar bana ait , kimseyi üzmeyen bir zehir olduÄŸunu.. tek gerzek olmadığıma da sevindim.. aslanları ben de severim..
hako
Mart 23rd, 2007
ha bi de mazur görmüşsün.. “insan böyledir iÅŸte” yaklaşımı o hep nefret ettiÄŸim ucuz hümanist yaklaşımı andırdı.. söz meclisten dışarı..
hako
Mart 23rd, 2007
çiçek böcek postlarıma da dikkat lütfen.. kızgın olanları sen arayıp buluyorsan ben ne yapayım yahu..
hako
Mart 23rd, 2007
Kızsak da kızmasak da öyle hemen düzelmiyor malesef bu \”ilkel\” davranıÅ�lar. Binlerce yıldır insanlar bu \”gerzek\” zihniyetle uÄ�raÅ�mıÅ�lar düzelsin diye ama insan aslında çok yavaÅ� geliÅ�en bir canlı. Mesela, bi kölelik zihniyetinin yok olması binlerce yıl almıÅ�. Biraz daha sabırlı olabilirsek (300-500 yıl kadar) \”a..mına koduÄ�umun yabancısı\” zihniyeti de yok olacaktır diye umuyorum.
Aslında uzun süre Adana\’da yaÅ�amıÅ� bir Å�ahıs olarak bu tarz küfürlere alıÅ�ık olman da, gerekirdi
Bu arada, google tarattım, hepi topu 1 kez \”çiçek\” yazmıÅ�sın. Böcek kelimesi ise sitede hiç kullanılmamıÅ�!
Ceren (insan ki�i)
Mart 23rd, 2007
Ops, ilk yazdığım yorumu siler misin? imla hatası var, bi de süreyi uzattım.
(Tabi peÅŸinden bu yorumu da silmen gerekecek)
Åžimdi farkettim, Adana’yla ilgili cümlede de bi hata var. Elin deÄŸmiÅŸken onu da düzeltir misin?
Ceren (insan kiÅŸi)
Mart 23rd, 2007
özeeeeeeeeerr, seldaaaaaaaaaaa.. alın su böcee basımdan..
al sana böcek..
Hako
Mart 24th, 2007
Noluoz nan burda???
alki
Mart 25th, 2007
tamam tamam sustum
Ceren
Mart 25th, 2007
susma Cereeeeeenn.. iyiydi bööle..
hako
Mart 26th, 2007
Aloha ya da selam,
Ben ne bilim işte Hakan denen ex-adanalı arkadaşımı özledim ama o hiç görünürde yok ,vallahada özlem cümleleri yazmak için dalmadım bu sayfaya;
İnsan denen yada 2n=46 lı canlı türüne neden takarız bu kadar,belkide insan adı altında yapılanlara bir insan olarak birşey yapamaktan dır.Doğdum-yaşıyorum-ne zaman ölürüm bilmiyorum ama öleceğimide çok iyi biliyorum.
Dolayıs ile mevcut keyiflerimi ve katkılarımı sürdümek için nefes almaya devam ediyorum.
Leandro
Mart 31st, 2007
Japon olayı bence ırkçılıktan öte bir konu Türkler için.Unutma ki allahına küfredebilen bir ÅŸehirden geliyorsun sen de.Hayatımızın her yerinde, her anında, üzüntümüzde sevinzimizde, nefretimizde sevgimizde rahatça aÄŸzımızdan çıkabilen ifadeler bunlar. Alınacak bir durum yok küfür edene gülebilen bir toplumuz biz.Zavallı japon diyorum:)Yunan olayının ise sadece Türkiye’de yaÅŸandığına inanmıyorum.Hiç yurt dışına çıkmadıysanız bile en azından Survivor Yunanistan-Türkiye’yi seyrettik milletçe ve Çok basit bir yarışma programında bile net olarak gördük kimin insanca duygulara sahip olduÄŸunu kimin olmadığını..Ama bu anneyi aklamıyor tabi ki..Zavallı anne, zavallı çocuk diyorum..
Mırr..
Nisan 6th, 2007
zaten post baÅŸlığı “insan denen gerzek ÅŸey”.. ısrarım yok türklerde bu hadise die.. insana mahsus.. japona giden bariz nefret küfrüydü.. “eriÅŸteleri nasıl da çeviriyor becerikli japon bee” edası yoktu eminim.. “kimin insanca duyguları olduÄŸunu” olayında da yunanlara giydirip, insanlığını göstermiÅŸsin kız, kusura bakma ama..
hakan
Nisan 7th, 2007
O kadar da nefret ettiÄŸini zannetmiyorum Japondan… Küfür o kadar yaygın bir ÅŸekilde kullanılmakta ki, öyle uçana -kaçana küfür sallamakta çeÅŸitler. Ben çok gülü-yorum- onlara.
Üzülmek…. üzülmüyorum artık çok fazla. Kendi içime bakıyorum.
DeliDumrulReLoaded
Nisan 8th, 2007
Kimseye giydirilen biÅŸey yok..Yunanistan-Türkiye olayı deÄŸil ki sadece.Tüm dünyada var olan biÅŸeyden bahsediyorum, Yunanistan adı geçtiÄŸi için hedef oldu.Bunu düşünebilecek kadar okudun,gördün ve biliyorsun.Demem ÅŸudur ki belki biraz milliyetçilik iyi olurdu be…
Mırr..
Nisan 10th, 2007
milliyetçilik zırt pırt ağza alınmaz.. zamanı gelip gereği olduğunda ortaya eylemle konulur.. milliyetçilik zırt pırt o memleketin bu memleketein adını ağza almakla da olmaz.. milliyetçilik şekilde hiç olmaz.. onunu bunun anasını ağza almakla hiç olmaz.. nefretle hiç olmaz.. kendine sahip çıkmaktır milliyetçilik.. başkasını atmak değil.. survivordaki rating kaygılı, insanı salak yerine koyan milliyetçilikle kimse gelmesin karşıma.. sen bile.. üzerim, kızarım, bozarım.. ben insandan sokaktan yaşanandan verirken örneklerimi bana senaryolarla, görüp hissetmediğiniz dokunmadığınız şeylerle hiç gelmeyin..
asla ve asla benim ülkeme sevgimi ve bağlılığımı, yeryüzünde yaşayan hayvan, adı milliyeti ve ırkı ne olursa olsun insana duyduğum sevgi saygı ve bağlılıkla sınamayın..
“herkes kendi davasında haklıdır” dediÄŸimde yediÄŸim küfürlerin sahiplerine duyrulur.. anan-baban, okulun sana ne öğrettiyse yoÄŸrulur, onunla büyürsün.. “yunan milliyetçisi de bir türk’e söverken kendi içinde sonuna kadar haklıdır”ın mantığını anlamayan kimseyle konuÅŸmayacağım bundan sonra.. sövme sövdürme.. söversen söverler.. hadise kısaca budur.. saygılarımla..
ha bir de konu tartışılır.. kimse alınmayacak.. yoksa zaten yormasınlar yorulmasınlar..
hako
Nisan 11th, 2007
Başka milletlere,ırklara,dinlere,fikirlere saygı önce kendi milletinin içindeki farklı düşüncelere saygıdan geçer.
Sen sadece güzel ‘döşediÄŸini’ zannediyosun…
Mırr..
Nisan 11th, 2007
saygı.. hangi saygı? gelene geçene sövene mi saygı.. neye saygı.. ilk önce onu özetleyin..
hako
Nisan 11th, 2007
her yazdı�ımda belitiyorum.. alınmayın lütfen diye.. fikirler tartı�ılır.. bu direkt hedef alınan birine kar�ı bir hadise de�ildir..
mırrr kızmı� bana belli.. ben sadece içi nefretle dolu, kendisinden ba�ka hiçbir�eyi görmeyen insan ziyanlıklarına giydiriyorum.. onları sevmiyorum.. benim kendini ifadeye çalı�an yazarlarla sorunum yok..
ya�am tarzıma, tarzımıza ya da ba�kalarının tarzlarına saygı duyamayanlara saygı duymuyorum.. siz de duymayın..
bana küfür edene nedenini soracak kadar salak oldum hep.. bana kendimi anlattırmayın.. böyleyim i�te.. bana postlarımın neden nefret dolu oldu�unu soran bile oldu.. yok ki öyle bi�ii.. evet göndermeler var.. ama ben kimseye sövmedim, hakaret etmedim, yanlı� anlayandan özür de diledim yeri gelince.. üzülüyorum böyle olunca.. ben kalp kırmak için yaratılmadım ki.. benimki çok kırıldı ama ben kıramadım.. yapı meselesi..
kalbim kırılınca söyleyemediklerimi yazdı�ım yer burası.. ama asla ki�isel de de�il.. ben sevgi göremeyince kırılıyorum.. sokaktaki kedi benden insan oldu�um için kaçınca kırılıyorum.. adam japona sövünce kırılıyorum.. do�uda gencecik çocuklar ölünce kırılıyorum.. kendi kendime oturup a�lıyorum ama nefret edemiyorum..
benim de nefretimin yeri burası.. çünkü kim ve nerde olursanız olun yüzünüze kar�ı haykıramayacak kadar sizi sever oldum.. üzseniz de üzülürsünüz diye kızamıyorum size..
yerse..
hako
Nisan 11th, 2007
bi de Mırrr kod adlı takipçi.. özledim seni.. aklında mı acaba..
hako
Nisan 11th, 2007
Utanç verici öyle değil mi?
Sene 2007, insanlık ırkçılığıa son veremedi. BaÅŸkaca kanserli hücrelere hiiiç deÄŸinmeyim ÅŸimdi, baÄŸnazlık, cahillik vb gibi…
hatiç
Ocak 18th, 2008